Välkommen till ett scoutläger utöver det vanliga! Du som vill uppleva ett annorlunda scoutläger är välkommen till våra läger på scoutgården Viken. Vi utlovar glädje, gemenskap och utmaningar utöver det vanliga. Vid våra läger deltar scouter och ungdomar både med och utan funktionshinder och alla lever lägerliv ihop.

Känslan och gemenskapen i lägren gör att många söker sig tillbaka år från år, från äventyrarscout till ledarläger. Tanken med lägren är att ungdomar i olika åldrar och med olika förutsättningar tillsammans ska få uppleva och utforska scouting. Detta skapar gemenskap, kamratskap och förståelse.

Lägeråret 2024:

Äventyrarviken (Patrullviken)
13-19 juli (lördag-fredag)
Lägret för dig som är född 2009-2011.
Ett läger där allt kan hända. Scouter både med och utan funktionshinder lever vanligt lägerliv.
Avgift 850 kr om du är medlem i Skaraborgs scoutdistrikt, annars 1450 kr

Utmanarviken (Seniorviken).
20-27 juli  (lördag-lördag)
Lägret för dig som är född 2006-2008.
Avgift 850 kr om du är medlem i Skaraborgs scoutdistrikt, annars 1450 kr

Vikenveckan
22-25 juli (måndag-torsdag)
Läger för funktionshindrade i alla Mediaåldrar, tillsammans med sina assistenter och scouter.
Avgift 650 kr om du är medlem i Skaraborgs scoutdistrikt, annars 1350 kr.
Anmälan: senast 30 april

Anmälningsblankett finns att ladda ner från Skaraborgs scoutdistrikts hemsida https://skaraborg.scout.se/viken/anmalan/ eller kontakta scoutkansliet i Skara telefon 0761 41 28 01, epost skaraborg@scoutdistrikt.se